Citatet, Skrivtips

Citatet

citatNär jag bara skrev för mig själv fanns det inga förväntningar, det gör det nu. ”Hur går det med boken, Charlotte?” frågar folk snällt. Jag försöker att stänga ute det, man måste skriva om det som tar tag i en. Om jag skulle tänka att ”Åh, det går så bra för Jo Nesbo, jag borde försöka mig på det”, så skulle det inte gå. Han gör det han gör, och jag gör det jag gör, men visst det är lite pressande. 

Carlotte Rogan, författaren till Livbåten, om att ha skrivit för sig själv i tio år innan hon blev publicerad.

Ur Books and Dreams, Vinter 2014

6 thoughts on “Citatet”

Kommentera

